Om Mig

Mitt namn är då Ellen Berntsson och är född 1995. Jag är bosatt på Tjörn tillsammans med min pojkvän och hans familj samt min häst Barcelona. Jag har ridit i hela mitt liv, första gången jag satt på hästryggen var jag 6 månader och premiären var på en liten shettis, som jag även senare när jag kunde stå på mina ben lärde mig att sköta om och även lärde mig rida på. På ridskola red jag i 5 år, även andras hästar vid sidan om. När jag var elva fick jag min första egna häst, en 5 årig D-ponny import Irland. Han var riden i skritt , trav och galopp men inget mer än det. Efter nästan 3 år tillsammans såldes han och jag köpte en vit C-ponny vid namn Coco från Alleby Ridklubb. Hon var en fd gymkhanaponny från danmark, och det var mycket jobb med henne. Vi hade tre helt otroligt roliga år, sen så tog jag beslutet att låta en mindre ryttare köpa henne och jag kunde gå vidare till stor häst. Så idag äger jag en 6årig valack från Holland som är min framtida hopphäst. Honom får ni läsa om i ett annat inlägg ;)
 
Ms Cool Canon 'Coco'
 
Över till mig. I vardags så är jag en ganska blyg tjej som gärna inte vill synas så mycket, men ändå färgar håret i tuffa färger som blått, rosa, tvåfärgat osv. För tillfället har jag dreads som jag haft tidigare, så tanken med att inte synas funkar inte riktigt hehe. Annars så är jag en väldigt glad och rolig tjej som älskar att hitta på saker, är gärna på fester men håller mig undan alkohol då jag varken tycker det är gott eller gör någon nytta. Man kan ha roligt utan alkohol! 
Jag när jag hade svart hår med blå/grå lugg.
 
När det gäller hästar och ridning så är hoppning min stora passion. Då Bobby är ganska grön i ridningen och hoppningen pga olika orsaker så ligger vi lite efter, men det gör inte mig någonting. Vi tar det i hans takt! Jag rider mycket markarbete då det är det viktigaste inom hoppningen enligt mig, men såklart hoppar vi någon gång i veckan eftersom att det är det man ska göra när man hoppar bana haha ;) 
 
Det var det om mig, vill ni veta något mer så är det bara att slänga iväg ett mail eller en kommentar!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag gillar verkligen Din kommentar vad det gäller alkohol. Toppen!
Jag gillar också hur du beskriver din träning med Bobby, ingen stress utan sakta och lugnt lära känna varandra. Härligt!

2012-09-24 @ 13:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0