Trött häst

Gokväll kära läsare.
Inte haft någon inspiration alls idag till bloggen och då känns det lika bra att låta det vara, blogga ska inte vara ett måste.
Idag hade jag med mej en trött Bobby från ridhuset. Började med att jag förskte longera, haha gick väl sådär.. Han gick inte framåt. Hade sadel och träns för skulle ju rida också, fick låna ett par inspänningstyglar bara för stöd så att han inte fick lika mycket 'frihet', alltså förhindra att han skulle kasta sig. Så bad en himla snäll person i stallet, han är riktigt duktig med hästar och det känns tryggt när han håller på med Bobby. Han longerade Bobby i alla gångarter, båda varven i ca 20 minuter och det behövdes verkligen. Sen fick jag försöka när han var med och allt gick mycket lättare. Bobby kastade sig en gång när han longerade, alltså inte med mej, men han skärpte till sig när han märkte att det inte gick lika lätt att göra så som det är med mej (flyger som en vante efter honom haha). Men red honom inte alls mycket efteråt för han var verkligen trött, så red runt lite på volten i skritt och trav sen var jag nöjd. Tyckte Bobby skötte sig mycket bättre idag och han blev såå fin när han ökade traven och sänkte huvudet när han longerades. Duktig duktig häst! 
Imorgon blir det ännu mer longering, men ska rida större delen av passet och ska då använda gramanen 10 minuter, sen rider jag utan. Är så himla noga med att Inte vänja mej vid att ha hjälptyglar som får hästen ner i form, har endast hjälptyglar som - Hjälp, såklart. När de inte behövs, bort bort. 
 
Bobbysnutten var väldigt mysig efter ridpasset så fick gosa en bra stund innan jag satte på honom sina täcken hihi. Pussade mycket på hans mule och jag tror han trodde min halsduk gömde undan en massa godis från honom för han höll på och böka jättemycket runt min hals haha! Knäppsnuttis <3
 
Tror inte det blir något mer inlägg idag, har som sagt ingen inpso.. :( Jaja, hoppas ni haft en mysig mitt-i-veckandag och att ni får en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0