Min häst är bäst!

Tjohej, gokväll och allt sådantdär!
Landat i soffan med 'Hela Sverige Bakar' på tvn, mysigt värre. 
Idag skötte sig Bobby till 100%, kunde inte vara nöjdare med honom. Gjorde allt jag bad honom om och han verkligen försökte idag. Hade hyfsat bra tempo förutom i slutet, men då var han ganska trött så ger honom det.
Longerade en snabb snabbis i början, lät honom trava några varv åt båda hållen, simple. Endast för att träna tillsammans från marken och för att se hur han skötte sig från gårdagen. Han var riktigt duktig, travade på fint och var inte alls bråkig. Duktig häst!
 
Hoppade sedan upp och red fram mer ordentligt med gramanen på, red runt i skritt och trav en stund för att mjuka upp honom och han gick sååååå bra! Behövde knappt gramanen, den hängde löst i princip hela tiden. Tog av den innan galoppen då jag vet att han tycker det blir lite väl instängt för honom med den på. Han blev ganska stark och flängde lite med huvudet men annars så gick han bra! Han har även lite jobbigt att trava i form i ena varvet, så fick traggla lite med det efter galoppen men lossnade efter en liten stund. 
Galoppen i andra varvet gick också bra, lite stark men hade hade en fin framåtbjudning så jag inte behövde driva lika mycket. 
Började sedan med övningen, men märkte snabbt att vårat ridhus är för litet för den övningen.. Blev väldigt konstiga små volter haha! Men gjorde den i båda varven och han lossnade riktigt fint i det 'jobbiga' varvet så när jag travade runt fyrkanten gick han faktiskt i en riktigt fin form! Dock blev han väldigt trött och hade inte alls någon bra trav framåt men ger honom det också för han använde bakbenen ordentligt idag.
Tog en sista galopp och OJ va fin han var! Herregud. Han samlade ihop sig så himla fint, valde att rida på en lite mindre volt över en bom och han gick så himla fint. Riktigt samlat men ändå med framåtbjudning, lätt i handen och ÅH haha älskade häst! Vi kan verkligen om vi bara vill!
Så är himla himla nöjd med honom, får se vad jag gör imorgon men blir nog ett jobbigt pass också för han behöver det. 
Min häst är verkligen bäst <3
Måste fota snart så ni kan få se skillnaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0