Mår bättre nu

Mår bättre idag, har tänkt lite över en kommentar jag fick igår.
Jag tycker att ridningen är viktig för Bobby behöver den för att stimuleras, tänker inte lägga ner den igen för nu går det så bra och det går framåt. Men jag kan erkänna att NH:n har blivit lite udanputtad för att jag satsar på ridningen, så därför ska jag skärpa mej och fokusera på att jobba från marken Också. Kommer alltså fortsätta rida och träna, men även lägga fokus på hanteringen. För att gå med honom och så är ju inga problem, han är hur duktig som helst, det är när han får gå lite själv som han gärna busar till det, verkar det som. Men det ska vi jobba på och ska börja longera honom inför nästan varje ridpass för vi får helt enkelt börja om. Han har inte kastat sig så innan och hållt på, utan han är riktigt duktig när han är på humör haha :) Så nu börjar vi om på nytt, det kan ha varit ett litet flipp han fick igår för han vilade i förrgår, det börjar bli kallt och nya hästar har anlänt till stallet. För i ridningen dummar han sig inte, utan de gånger jag ramlat av har det varit för min balans inte varit riktigt med och han missuppfattat det jag ville. Förutom när vi skulle rida ut haha!
Jaja, det är bara att ta tag i sig själv och jobba på det.
 
Idag börjar jag skolan halv 12, så har duschat och blåst håret, käkat frukost och druckit kaffe. Morgonmys helt enkelt! Superfint väder ute idag, men är lite orolig för att det ska slå om till dåligt väder igen och då kommer jag få gå med rejäl huvudvärk idag också.. Blä. Hoppas på fint väder hela dagen idag!
Och idag blir det longering och sedan ett svettigt ridpass med gramanen på, kommer nog ta bort den efter ett tag för den behövs endast i början, typ 10 min. Vi får se hur det går idag :)
 
Nu ska jag fortsätta mysa innan det är dags för skola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0