Klumpedumpehopp

Gokvällsan, haft en bra dag?
Fick reda på tidigare idag att jag inte alls är ledig imorgon, men mina lärare har ju sagt det till oss så klassen är lite förvirrade nu.. hm.
 
Hoppade ju idag, och det gick väl sådär. Bobby ville inte riktigt det jag ville, kändes som att avstånden var konstiga men ändå rätt? Ibland kom han för nära och ibland för långt ifrån. Hade ju en travbom innan och då han började med att försöka springa förbi oxern så gjorde jag så att jag lät honom travhoppa både krysset och oxern som låg på 70cm. Han kom ju över och så, men tyckte han betedde sig lite konstigt. 
Kan vara så att han har träningsverk i ryggen sen igår och inte riktigt ville. Men efter en stunds tragglande började det gå bättre, och OJ vad han hoppade då! Han hoppade mej ur sadeln på 75cm? Haha. 
Men valde sedan att ta bort bommen så jag kunde ta hindrerna i följd, då gick det mycket bättre. 
Valde att i slutet höja upp till 1m, för vill verkligen komma över det strecket. 
Alltså.. Hm haha det blev väldiga rolig hopp. Första gången vi kom mot hindrerna så var det jag som sabbade allting för jag var så osäker, men han tog sig över. Som en liten mask haha.
Men de andra sprången så försökte jag verkligen att inte störa honom, bara hålla om med skänklarna för att stötta honom. Tja, det gick sådär det med haha. Han hoppade flertal gånger stillastående. Ibland kom vi 'bra', men jag lärde mej iallafall idag att Bobby gör allt för mej. Känner mej som är väldigt väldigt dålig ryttare idag, min osäkerhet gick över på Bobby så han tvekade men ändå så hoppade han. Nu känner jag hur mycket jag älskar honom och att detta kommer bli så himla bra när vi fått träna.
 
Jag tror att det kommer gå mycket bättre nästa gång vi hoppar, och då ska jag ha minst ett hinder på 1m. 
Ska även löshoppa Bobby snart så han får känna på höjderna Utan mej på ryggen, så han får träna taxeringen och även på höjder själv. 
 
Fått insperation till ett inlägg imorgon, så ni får hålla koll.
 
Ska sätta mej och fixa utmaningsvideon, tyvärr har jag inte så bra självförtroende att jag kan lägga ut två filmer från när vi hoppade metern.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0